Thuis - Reisverslag uit Haskerdijken, Nederland van Maureen Brenk - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Haskerdijken, Nederland van Maureen Brenk - WaarBenJij.nu

Thuis

Blijf op de hoogte en volg Maureen

26 September 2018 | Nederland, Haskerdijken

Na 2 gebroken . . . . . .
. . . . nachten en dagen zijn we weer terug in Nederland.
Maar nog even terug naar neef GJ, hij was een geweldige gids en wist veel te vertellen over de streek en de plaatsen waar we zijn geweest. GJ vertelde oa dat Perth zo rond 2010 een “booming town” was vanweggen de mining industrie, maar nadat alles geautomatiseerd was is het rustig geworden in de stad. Hotels staan voor de helft leeg.
In de dierentuin waren het geen wallabies maar echte kangaroos. Wat ook leuk was in Molly’s Farm: 5 kinderen mochten op een bankje plaatsnemen, kregen een flesje met speen in de handen geduwd. Even later kwamen 5 dartelende lammetjes naar binnen en voor dat de kinderen er erg in hadden waren de flesjes leeg, en dartelde de lammetjes weer weg.
Dank je wel GJ voor een fijne dag.
Het is inmiddels zondag 24 september, wat gaan we doen deze laatste dag. Even naar de supermarkt om wat drinken te halen. Eerst koffie bij Jakes en dan zien we wel. Nu was de supermarkt open. We slenterden richting hotel toen we over een soort van markt kwamen met een . . . Massage”kraam”, gaat u maar liggen, het was een reiki massage, helaas weinig van gemerkt. Wel van de warme zon op me blote voetzolen.
Terug in het hotel en de koffer gepakt. Ja we kwamen met 2 koffers en gaan terug met 1 koffer. Goed dit gebeurt en de tijd uit hangen/liggen.
Echt slapen doe je niet want de wekker stond op half 4 (’s nachts), 4 uur beneden, taxi laten bellen en 5 minuten later stond hij voor de deur, op weg naar het vliegveld, wachten tot we in konden stappen. Perth – Singapore is 5 uur vliegen en tegen en tegen 12 uur kwamen we aan.
Keuze bestellen we een “daghotel” of gaan we hangen. Het werd dus hangen. Het vliegveld van Singapore is ontzettend groot en wij moesten naar Transfer nr. 3, een meneer vertelde dat de Skytrain daar vertrekt en 5 min. later op de plek van bestemming was. Meneer we hebben de tijd en willen graag lopen. Hij uitgelegd hoe we moesten lopen en dat het minstens 3 kwartier kon duren, geeft niet we hebben tot 10 uur vanavond de tijd. De 3 kwartier werd bij ons 1 uur. Stoel opgezocht en even later waren we in diepe rust. Zo ging de dag voorbij, hangen, dutje, wat eten / drinken tot het tijd werd om in te stappen. Om 23.55 uur vertrokken we en nog geen 5 min. later lag / zat / hing ik te slapen, heb weinig van de vlucht meegekregen.
Op een gegeven moment word je wakker, waar zijn we, al dicht bij Nederland. We vlogen boven Nederland, een heldere hemel met een prachtige volle maan, het was een adembenemend gezicht, het ontluikende ochtendgloren welke over Nederland trok. De kleuren van de opkomende zon. Het duurde te kort, zo mooi was het.
De wielen raakten de grond en we taxiden richting aankomsthal, dachten we. Nee dus, van het vliegtuig de in bus en vandaar naar de aankomsthal, stukje lopen, passen controle en vervolgens naar de carousel om de koffer op te halen.
Naar de trein, overstappen op Sloterdijk, de trein had 10 min. vertraging. Ik heb toen, op het perron, me zomerbroek voor een wat warmere broek omgeruild. In Alkmaar aangekomen wilde de trein ook niet verder, vertraging. Maar wat geeft het die paar minuten als je zo lang onderweg bent geweest.
Eindelijk HHW, Kim stond ons op te wachten en bracht ons naar huis, waar we als eerste een echt bakkie koffie dronken. We waren dinsdag ochtend 10 uur thuis, en je besef van tijd is weg.
De koffer is leeg, alles opgeruimd en de wasmachine staat aan.
Het gewone leven kan weer beginnen.
Vanaf 1 oktober zijn we lichamelijk en geestelijk (hoop ik) voor iedereen bereikbaar.
Iedereen dank je wel voor het lezen van mijn reisverslagen en de reacties.

• 26 September 2018 - 16:51

Beb:

Weer heerlijk thuis na een erg lange reis die je grotendeels slapend heb doorgebracht.
    Jullie hebben genoten van alles wat jullie hebben meegemaakt. Nu nog even de jetlag
    uit je lichaam krijgen en jullie zijn weer klaar voor het leven in HHW, Bedankt voor
    de reisverslagen.. groetjes Beb

• 26 September 2018 - 17:09

Petra:

Welkom thuis. Je hebt kennelijk wel een flinke ruk gemaakt als je van Singapore to Amsterdam geslapen hebt. Lijkt me heerlijk, lukt mij nooit. Mooie reis gemaakt, leuk om jullie avonturen te lezen en mee te genieten. Groetjes Peet

• 27 September 2018 - 08:11

Babs En Hans:

Hallo Maureen en Bert , aller eerst hartelijk dank voor jullie boeiende gezellige reis verslagen . Nu weer in jullie dagelijkse ritme zien te komen . Op 2 oktober zien we elkaar weer en krijgen we de verhalen te horen . Lieve groet Hans en Babs .

• 27 September 2018 - 11:40

Joke:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis gekomen zijn.
    Bedankt voor de leuke en soms leerzame reisverhalen. Ik vond het erg leuk. En nu maar lekker bijkomen.
    Groetjes Joke Bijl-van der Vlis

• 30 September 2018 - 11:56

Jetty:

Hoi Maureen, ben je alweer helemaal geaard in ons kikkerlandje?
    Was leuk om je reis belevenissen te lezen.
    Groeten Jetty

• 01 Oktober 2018 - 08:02

Marieke:

Hi Maureen! Welkom thuis. vond het leuk je verslagen te lezen!